Felanmälan

felanmälan för föreningar

BoStyret har ett felanmälningsformulär som kan bäddas in på föreningens hemsida.

Fördelarna med att använda BoStyrets formulär är flera. Eftersom besökaren tvingas ange lägenhet blir felanmälningen automatiskt kopplad till lägenheten och den som tar emot ärendet får tillgång till kontaktuppgifter och vet om det är en hyresrätt eller bostadsrätt m.m.. En annan fördel är möjligheten att bifoga en bild, vilket gör att den som felanmäler enkelt kan ta ett foto och skicka med (t.ex direkt via mobiltelefonen). Formuläret ger även möjlighet för den boende att kryssa för ”Fråga till styrelsen” varpå felanmälningen markeras som en fråga i BoStyret.

Den kanske största fördelen med att använda formuläret är att allting sparas i BoStyret, även om man valt inställningen som gör att felanmälningarna skickas vidare automatiskt till förvaltaren eller fastighetsskötaren.

För att komma igång med formuläret behöver du html-kod och ett unikt ID. Det får du genom att skicka ett meddelande till kundtjanst@bostyret.se.

 

 

Inkomna felanmälningar

I huvudmenyn finns valet Felanmälan:

hantera inkomna felanmälningar

Här hamnar felanmälningar som skickats med BoStyrets felanmälan-formulär. Överst visas en lista med felanmälningar som stannat i BoStyret och under det en lista med felanmälningar som skickats vidare, antingen manuellt eller automatiskt, läs mer längre ner under Inställningar för felanmälan.

 Redigera en inkommen felanmälan

redigera inkommen felanmälan

Så här ser en inkommen felanmälan ut. Du kan välja att skicka vidare den till fastighetsskötaren (eller förvaltaren). Det går då i väg ett e-postmeddelande med felanmälningens information till den e-postadress som är inställd, se nedan.

Inställningar för Felanmälan

Under menyvalet Inställningar i din meny (ditt namn överst till höger) finns alternativet Felanmälan:
Här bestämmer du om inkomna felanmälningar ska stanna kvar i BoStyret eller om de ska skickas iväg automatiskt till den e-postadress du anger. Om du väljer det förstnämnda alternativet skickar BoStyret ett e-postmeddelande till den eller de BoStyret-användare som har fastighetsansvaret (se nedan) när en felanmälan kommit in.

inställningar för felanmälan BoStyret

Notifiering när felanmälan kommit in

Om du vill ha ett epost-meddelande när det kommit in en felanmälan (eller en fråga) till BoStyret letar du upp menyvalet Inställningar i din meny (ditt namn överst till höger) och klickar på E-postprenumerationer:

e-post från BoStyret

Klicka i ”Notifiering om inkommen felanmälan” och spara.