Hur hanterar ni felanmälningar idag? Har ni ett telefonnummer medlemmarna ringer till eller en mailadress? Samlar ni alla felanmälningar på ett ställe?

felanmälan

Risken med att inte ha ett bra system för felanmälan är att historiken inte är samlad och att ärenden kan hamna mellan stolarna och att det dröjer onödigt lång tid innan problemen blir fixade.

En felanmälan kan gälla allt från skador från inbrottsförsök i gemensamma utrymmen, ett krossat källarfönster, en trasig tvättmaskin, strömavbrott i trappuppgången, stopp i ett avlopp eller att värmen inte fungerar.

Ett bra system för felanmälningar

Bostyrets funktion för felanmälan är enkelt och ni har allt samlat på ett ställe. Alla medlemmar fyller i formuläret som ni lägger upp på föreningens hemsida:

Alla ärenden sparas då på ett ställe och ni kan välja att fastighetsskötaren eller annan ansvarig automatiskt får ett meddelande när ett nytt ärende kommit in. Förutom funktionen för felanmälan innehåller formuläret även ett alternativ för att skicka frågor eller synpunkter till styrelsen.

Felanmäl direkt via mobilen

Fördelen med att de allra flesta har smartphones idag är att felanmälningen kan göras direkt via mobilen och då kan man även bifoga en bild på felet så att den som ska lösa problemet enkelt kan få en uppfattning vad det rör sig om.

Läs mer om Bostyrets funktion för felanmälan i manualen